Noul manager Saint George City of Debate şi-a prezentat planurile

Ediţia din 2017 a celui mai mare concurs naţional de dezbateri va avea loc între 3-5 martie

Organizatorii uneia dintre cele mai mari competiţii de dezbateri din România, Saint George City of Debate, au făcut publică data în care va avea loc a XI-a ediţie a evenimentului. Potrivit lui Vlad Vidican, noul manager de turneu, întâlnirea din 2017 de la Sfântu Gheorghe a debaterilor va avea loc în perioada 3-5 martie.

„Deja este o tradiţie să începem primăvara cu Saint George City of Debate. Inclusiv în calendarul competiţiilor naţionale de dezbateri, această dată a intrat oarecum în conştiinţa colectivă a debaterului român, care ştie că la început de lună martie trebuie să vină la Sfântu Gheorghe”, a declarat noul manager de turneu, Vlad Vidican.

Noutăţi pentru Saint George City of Debate XI

Tot în cadrul conferinţei de presă, managerul de turneu a subliniat că are în vedere câteva noutăţi pentru ediţia din 2017 a Saint George City of Debate. Printre acestea se numără un training pentru arbitri, îmbunătăţirea calităţii condiţiilor de cazare şi masă, dar şi dezvoltarea strategiei de marketing.

„În primul rând calitatea arbitrajului este foarte importantă. Din acest punct de vedere voi încerca să aleg cu mare grijă echipa principală de arbitraj. Din cauza anvergurii acestui eveniment şi a faptului că oamenii care vin să arbitreze sunt voluntari, nefiind plătiţi, calitatea arbitrajului ajunge să fie fluctuantă. Pe de o parte există arbitri foarte buni cu experienţă, iar pe de alta sunt şi arbitri care sunt dornici să ne ajute în fiecare an, dar poate că nu au experienţă suficientă. Astfel, cu echipa de arbitri principali vom încerca să organizăm nişte traininguri pentru ei chiar înaintea competiţiei”, a spus Vlad Vidican.

Potrivit feedback-ului obţinut de la participanţii ediţiei din acest an, noul manager de turneu a decis să acorde o importanţă deosebită cazării şi mesei. „Este destul de greu cu bugetul pe care îl avem şi cu posibilităţile de cazare din Sfântu Gheorghe să creştem cu mult condiţiile de cazare şi de masă. Cu toate acestea am decis să le dăm posibilitatea participanţilor să îşi aleagă, cu o lună înainte, meniul de care vor să beneficieze pe timpul şederii şi în funcţie de preferinţele participanţilor să negociem contractul cu furnizorii de mâncare. În legătură cu cazarea, încă ne gândim la soluţii”, a precizat Vlad.

În urmă cu o săptămână, iniţiatorul şi principalul organizator al competiţiei, Mădălin Guruianu, anunţa faptul că prin CV-ul impresionant şi scrisoarea de intenţie pe măsură, Vlad Vidican a fost ales ca nou manager de turneu al Saint George City of Debate. „Vlad este un om pe care m-am bazat în multe acţiuni de voluntariat care aveau sau nu legătură cu debate-ul şi este exact genul de model care ar trebui să fie promovat de Sfântu Gheorghe. Eu sunt convins că nu vor fi probleme, mai ales că este o persoană foarte respectată în lumea debateului şi sunt convins că va avea alături şi o echipă puternică”, a declarat acesta.

Covalact Saint George City of Debate X

Covalact Saint George City of Debate X, una dintre cele mai mare competiţii naţionale de dezbateri, a reunit la Sfântu Gheorghe în weekendul 4-6 martie 95 de echipe participante, aproximativ 300 de concurenţi, elevi ai claselor IX-XII şi peste 80 de arbitri, studenţi şi profesori. În organizarea evenimentului s-au implicat şi 50 de voluntari din Sfântu Gheorghe.

În urma concursului, Tudor Suciu, de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timişoara, a cucerit titlul de „cel mai bun vorbitor”. Distincţia i-a adus tânărului în vârstă de 17 ani o călătorie la Viena. Cea mai bună echipă a competiţiei a fost „Mixt A”, formată din Silviu Șoit, Andrei Vasiliu și Cosmin Tenie.

Prima ediţie Saint George City of Debate a avut loc în 2007 la Castelul din Arcuș. Atunci au participat doar 4 echipe – 3 din Sfântu Gheorghe și una din Ploiești. După opt ediţii, SGCD a câştigat titulatura de „cea mai amplă competiție pentru liceeni din Europa”, cu 129 de echipe participante.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *